For the record

A piece on the discredited medical researcher Andrew Wakefield (Comment, 19 Feb, page 37) was wrong to include Channel 4 in a list newspapers and broadcasters that had “amplified Wakefield’s message in the last decade without making the most basic checks”. Channel 4 broadcast an investigation in November 2004 entitled MMR: What They Didn’t Tell You, which exposed Wakefield.

Our Magazine’s cover feature on the ballet dancer Misty Copeland last week incorrectly referred to “the Russian gymnast Nadia Comăneci”. She won her perfect 10 score (the first in gymnastics history) for Romania at the 1976 Montreal Olympics and now has dual Romanian/American citizenship.

In “Sleaford Mods’ guide to modern Britain” (New Review last week, page 12) we misheard the name of the music venue in Liverpool. We meant the Kazimier, not Kashmir.

A caption to an image of photographic pioneer Henry Fox Talbot said it was taken outside his studio at Lacock Abbey, Wiltshire, in 1848. It was actually taken in 1846 in Baker Street, Reading, where Fox Talbot ran the world’s first commercial photographic studio from 1844 to 1847 (“From art to selfies”, In Focus, last week page 38).

Write to Stephen Pritchard, Readers’ Editor, the Observer, Kings Place, York Way, London N1 9GU, email observer.readers@observer.co.uk tel 020 3353 4656

By using Yahoo you agree that Yahoo and partners may use Cookies for personalisation and other purposes