Products featured in this Yahoo article are selected by our shopping writers. We will earn a commission from purchases made via links in this article. Pricing and availability are subject to change.

Royal Family's lawyers demand to see full Harry interview - but US TV shows refuse live on air

  • Harry has given a series of interviews to promote his new memoir Spare, which is filled with explosive allegations about the Royal Family

  • Two of the interviews which have aired so far were with US broadcasters — 60 Minutes and Good Morning America

  • GMA host Michael Strahan revealed that, as the show aired on Monday, lawyers representing the royals had demanded to see the full footage of Harry's interview

  • Read on below to find out exactly how and why the US media are refusing to play ball with the House of Windsor...

Lawyers for the Royal Family asked to see Harry's full interview with Michael Strahan before commenting. (GMA/ABC News)
Lawyers for the Royal Family asked to see Harry's full interview with Michael Strahan before commenting. (GMA/ABC News)

Lawyers for the Royal Family have reportedly had "demands" to see US TV shows hand over their full interviews with Prince Harry refused.

Harry has been on a promotional tour for his new memoir, Spare, which is filled with a number of explosive claims about his family – including that William physically attacked him and that Camilla leaked stories to the press about him.

While he only sat down with one UK broadcaster — ITV's Tom Bradby on Sunday night — he has undertaken a series of interviews in the US, including 60 Minutes with Anderson Cooper and Michael Strahan of Good Morning America.

On Monday, Strahan revealed live on air that while Good Morning America was showing his interview with Harry, the show had received a request from lawyers representing the Royal Family to see the interview with the Duke of Sussex in full, something he says "as a news organisation" they refused to comply with.

Watch: GMA host reveals Royal Family's lawyers demanded copy of Harry interview

"We received a response from the law firm representing Buckingham Palace this morning, while we were on the air", he reported, "saying that the palace needed to 'consider exactly what is said in the interview, in the context in which it appears' and asked that we supply them immediately with a copy of the entire interview, which we do not do as a news organisation, as a matter of our policy".

A similar report was made on Sunday by Anderson Cooper during his 60 Minutes interview with Prince Harry. Cooper stated they also refused as that it is "something we never do".

"We reached out to Buckingham Palace for comment. Its representatives demanded that before considering responding, 60 Minutes provide them with our report prior to airing it tonight, which is something we never do".

Anderson Cooper also explained that the palace had asked to see their report before it aired during 60 Minutes. (CBS)
Anderson Cooper also explained that the palace had asked to see their report before it aired during 60 Minutes. (CBS)

Harry's memoir accidentally went on sale in Spain last week, leading to some quotes being published ahead of its official release on 10 January. Throughout the leaked book extracts, his TV interviews and his recent six-part Netflix documentary, the Duke of Sussex has been very vocal - and critical - of what he views as an unhealthy relationship between press and palace in the UK.

On Sunday, he told ITV that "certain members of the family and the tabloid press... have decided to get in the bed with the devil".

He has claimed that different royal households feed or leak stories to friendly journalists to ensure better coverage for their own principals — something he has accused his father and Camilla's office of doing to both he and William. He has also alleged that his brother's office followed suit and leaked negative stories about him and his wife.

Buckingham Palace and Kensington Palace have not commented on any of the revelations or claims made by the duke.

And while Harry has complained that the British press are in bed with the palace, it seems the media in the US is much less willing to do the palace any favours.

This isn't the first time a US company has reportedly refused palace demands. There was controversy following Harry and Meghan's Netflix documentary as to whether or not the palace had been given a right to reply to the couple's claims.


Sunday January 8th at 9pm on ITV1 and ITVX 

Pictured: (l-r) Prince Harry, The Duke of Sussex interviewed by Tom Bradby in California.

ITV will show an exclusive interview with Prince Harry, The Duke of Sussex, next Sunday in which he will talk in-depth to Tom Bradby, journalist and ITV News at Ten presenter, covering a range of subjects including his personal relationships, never-before-heard details surrounding the death of his mother, Diana, and a look ahead at his future. 

The 90 minute programme, produced by ITN Productions for ITV, will be broadcast two days before Prince Harry’s autobiography ‘Spare’ is published on 10 January, by Transworld.

The book has been billed by publisher Penguin Random House as “a landmark publication full of insight, revelation, self-examination, and hard-won wisdom about the eternal power of love over grief”.

Filmed in California, where Harry now lives, Harry: The Interview, sees the Prince go into unprecedented depth and detail on life in and out of the Royal Family.

Speaking to Tom Bradby, who he has known for more than 20 years, Prince Harry shares his personal story, in his own words.

Michael Jermey, ITV Director of News and Current Affairs, said: “It is extremely rare for a member of the Royal Family to speak so openly about their experience at the heart of the institution. 

“Tom Bradby’s interview with Prince Harry will be a programme that everyone with an informed opinion on the monarchy should want to watch.
Harry reiterated his claims that the Royal Family have 'got in bed' with the UK press during an interview with Tom Bradby. (ITV)

After initially saying they hadn't been asked for comment, Kensington Palace then clarified that a request had come in from a third party production company — Story Syndicate — but they had not been able to verify the request.

However, Story Syndicate sources have been reported as saying this isn't the case, and that the communications secretary for Prince William did in fact on 30 November reply asking to see footage of the series before it's release — a request which was also denied.

Watch: Why Prince Charles admitted to his affair - and how the world reacted